کوچولو این موقع سال اینجا چی کار میکنی؟بیا تو، نمی خواهی بشینی و خستگی
در کنی؟حتما از راه دوری آمده ای،هوا هم سرد است،بنشین و گرم شو،من هم امشب
تنها هستم.می توانیم پشت پنجره بنشینیم و چای بخوریم و به صدای باد گوش بدهیم.
بقیه دوستانت کجا هستند؟ تو گم شده ای؟ برای کسی خبری می بردی و راهت را گم
کرده ای؟شاید کسی جایی منتظر توست.چشم به راه .پس اینجا چه می کنی؟ عجله کن.
شال و کلاه بردار، کسی جایی منتظر توست. برخیز و راه بیوفت.باد هم می وزد.
راه برایت هموار تر می شود.مسیرت رابه باد بگو.او تک تک خانه ها و آدمها را می شناسد.
بیشتر آدمها با او درددل می کنند. باد به حرفهای آنها گوش میدهد.گمشده ات را پیدا می کند.
راه بیوفت.

#قاصدک هان چه خبر آوردی
از کجا و از که خبر آوردی
خوش خبر باشی ، اما و اما ،گرد بام و بر من بی ثمر می گردی
انتظار خبری نیست مرا
نه ز یاری ،نه ز دیار و دیاری ، باری
برو آنجا که بود چشم و گوشی با کس
برو آنجا که تو را منتظرند
قاصدک در دل من همه کورند و کرند.
قاصدک ابر های همه عالم در دلم می گریند

( مهدی اخوان ثالث)
...................................................................................................
ابتدای صفحه